A la sessió d'avui, divendres
30 de setembre, hem treballat les noves formes d'aprendre a l'era digital que
consisteixen a ser competents en nous aspectes que fins al moment no havien
estat necessaris per a l'alumnat i el professorat. Davant del gran abast que
tenim d'informació cal que tinguem pensament crític i ser capaços de distingir
i seleccionar quina informació és vàlida, ja que a la xarxa tothom pot publicar
continguts que no estiguin contrastats i per tant, que no siguin del tot
fiables. Cal que siguem creatius, enriquir-nos de la relació
alumnat-professorat, innovar, etc. Com hem vist a l'aula, per ser bons docents
a l'era digital és necessari que fem servir la tecnologia com un recurs per
l'aprenentatge i per això hem de saber adaptar la nostra metodologia per poder
aprofitar totes les possibilitats que ens donen les noves tecnologies.
També
hem parlat sobre l'escletxa digital. Aquesta, és la diferència entre qui
disposa de recursos digitals i qui no. Això, en l'àmbit educatiu es veu en les
diferències entre centres que compten amb tecnologies a l'aula. Aquesta
escletxa provoca desigualtats a l'hora de dur a terme l'aprenentatge encara que
l'educació hauria de ser igual per a tothom. Avui dia, tenim molta oferta de
materials digitals i no cal triar els més punters si un que ho és menys ja
cobreix les necessitats dels alumnes i professors. Una de les coses bones que
ens proporcionen les noves tecnologies, és que a partir de l'autoaprenentatge
podem aprendre a fer-les servir per mitjà de l'assaig-error que consisteix en
aprendre a partir de l'experiència personal.
20 idees clau per construir l'escola del S.XXI
No hay comentarios:
Publicar un comentario