viernes, 21 de octubre de 2016
jueves, 20 de octubre de 2016
Realitat augmentada aplicada a l'educació primària
Hola amics/gues! Com
cada divendres però avui amb l’ajuda d’un altre grup (el grup 6), hem
realitzat una recerca basada en l’ús de la realitat augmentada en l’àmbit
educatiu. Hem descobert dues aplicacions molt útils de les quals
podem treure molt de profit a la hora d’ensenyar un nou contingut als alumnes
de primària. La
primera aplicació s’anomena “Planetas realidad aumentada”, aquesta app ens
permet veure tots els planetes com si els alumnes fossin astronautes. Hi podem
trobar el sistema solar i moltes coses mes! Esta disponible per Android i no hi
ha necessitat de descarregar cap objectiu, nomes necessitem un requadre colorit
i enfocar-li la càmera. Amb aquesta aplicació podem treballar amb els alumnes
la temàtica dels planetes i d’aquesta manera fer-la més visual i entretinguda.
Mitjançant aquesta aplicació els alumnes podran apropar-se als planetes i
descobrir un munt de curiositats d’una forma molt real.
Seguidament,
us presentem l’aplicació “Aumentaty
Author”, on
hi podem trobar una infinitat de camps de treball; però nosaltres en centrarem
en l’estudi del cos humà i tots els aspectes que treballaríem en la classe de
biologia. Amb l’ús d’aquesta app els alumnes podran veure d’una manera molt
directa i real com esta distruibuit el nostre esquelet i quines
característiques i peculiaritats té. D’aquesta manera podem convertir la classe
de biologia humana en una activitat diferent, sorpresent i útil per als nens/es
ja que al utilitzar la realitat augmentada els alumnes mostren més interès i
curiositat i això alhora els beneficia.
viernes, 14 de octubre de 2016
3. Pissarres digitals interactives (PDI)
Com ja sabem, la principal causa de fracàs escolar
es deu a la desmotivació. Gràcies a les noves tecnologies es pot aconseguir
millorar la motivació. Per què la utilització de les PDI sigui útil, hem de tenir en compte que cal una
formació tècnica dels docents, i que aquests siguin capaços d'adaptar la seva
metodologia a aquesta eina. A més, és important ser creatiu per poder elaborar
materials didàctics que motivin l'alumnat. Cal diferenciar dos tipus de pissarres digitals, les interactives i les que no
ho són. La pissarra digital consisteix en un canó que reflecteix la imatge de
l'ordinador sobre una pantalla/pissarra. La pissarra digital interactiva (PDI) ens permet interactuar amb la imatge, ja que el canó
projecta sobre una pissarra interactiva que està connectada amb l'ordinador.
Les imatges es poden controlar a través d'un llapis, marcador o simplement amb
el dit.
Les PDI fomenten un aprenentatge conjunt de l'àmbit visual, auditiu i tàctil. Són una eina neta i atractiva i això afavoreix la motivació de l'alumnat i també dels docents. A més, permeten molta participació i interacció, per part dels nens i nenes. Moltes escoles han optat per implantar aquesta nova eina tecnològica a les aules perquè els permet educar amb metodologies que fomenten el treball cooperatiu, per grups, o individual de la mateixa manera. També és còmode per als mestres poder reutilitzar les activitats, adaptar-les, fer-hi variacions per anar millorant, etc. Per altra banda, també hi ha inconvenients, com la despesa econòmica que suposa. A vegades poden sorgir problemes informàtics que no ens permetin fer-ne ús.
Les PDI fomenten un aprenentatge conjunt de l'àmbit visual, auditiu i tàctil. Són una eina neta i atractiva i això afavoreix la motivació de l'alumnat i també dels docents. A més, permeten molta participació i interacció, per part dels nens i nenes. Moltes escoles han optat per implantar aquesta nova eina tecnològica a les aules perquè els permet educar amb metodologies que fomenten el treball cooperatiu, per grups, o individual de la mateixa manera. També és còmode per als mestres poder reutilitzar les activitats, adaptar-les, fer-hi variacions per anar millorant, etc. Per altra banda, també hi ha inconvenients, com la despesa econòmica que suposa. A vegades poden sorgir problemes informàtics que no ens permetin fer-ne ús.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)